Priprema školskog vrta za proljetne radove
Autor: Dragica Gajšak, 9. 3. 2021.
Učitelji i učenici nižih te 6. i 7. razreda PŠ u Lučelnici obavili su proljetne radove u školskom vrtu i vrtu sa začinskim biljem te pripremili zemlju za sadnju povrća i ljekovitog bilja. Proizvedeno povrće koristit će se kao zdrava nadopuna jelovniku školske kuhinje, a ljekovito bilje za pripremučaja te kuhanje krema u sklopu aktivnosti u školskoj zadruzi. U našoj školi veliki značaj pridajemo zdravlju učenika te je provedena aktivnost samo jedan od koraka u stvaranju zdravih životnih i prehrambenih navika učenika i učitelja. Cilj je cijelog projekta da djeca iz prakse uče o biljnom i životinjskom svijetu te o važnosti očuvanja našeg okoliša, a tako stječu i zdrave prehrambene navike. Vrtlarenje opušta i potiče dobro raspoloženje jer u zemlji živi „bakterija dobrog raspoloženja“ koja podiže razinu hormona sreće. Vrt je mjesto gdje se djeca slobodno kreću na svježem zraku, rade jednostavne poslove u suradnji s odraslima te uče kroz igru. Vrtlarenje je također idealna tjelovježba za današnju djecu koja većinu svoga vremena provedu sjedeći za računalom, televizorom, tabletima i mobitelima te općenito boraveći u zatvorenom prostoru. Osim toga, vrtlarenjem utječemo na tjelesni i psihomotorni razvoj kroz aktivnosti čišćenja vrta, sadnje, zalijevanja, okopavanja, plijevljenja... te razvijamo koordinaciju i ravnotežu, finu motoriku šake, vještinu baratanja predmetima i alatima, utječemo na sve mišićne skupine i razvijamo složene senzorne vještine i preciznost. Fotografije možete pogledati ovdje.