Učenici predmetne nastave sudjelovali su u projektu Kajkaviane "Kajkaš KAJ? 2"
Autor: Tamara Harapin, 17. 6. 2025.
Učenici predmetne nastave (5. i 8. razredi) Matične i Područne škole sudjelovali su u projektu Kajkaviane "Kajkaš KAJ? 2" pod vodstvom učiteljice hrvatskoga jezika Tamare Harapin. Glavna misija projekta je očuvanje i prenošenje kajkavskog jezika odgojno-obrazovnim radom u osnovnim školama. Interpretirali su različita književna djela pisana kajkavskim narječjem, a okušali su se i u pisanju haiku poezije na kajkavskom narječju. V hiži pes stoji. Čaka svojeg dragog prijatelja, čaka vlasnika. Vedran Vragović Kajku ili kajiku je naziv za haiku napisan na kajkavskom narječju. Haiku potječe iz Japana, a na Zapad dolazi na prijelazu s 19. u 20. stoljeće. U Hrvatskoj se o haikuu počinje pisati 1950-ih, a najzaslužniji književnik za promicanje takve vrste pjesme je Vladimir Devidé. Prvi haikui na kajkavskom narječju, odnosno prvi kajkui objavljeni su 1977. u časopisu Haiku, a prvi kajku pjesnici bili su Ivica Jembrih Cobovički, Dragutin Hrženjak, Pajo Kanižaj i Stjepan Jakševac. Haiku prikazuje trenutak jednog događaja, jednog iskustva, jednog doživljaja. To je jedna puna slika nabijena značenjem. Sastoji se od 17 slogova podijeljenih u tri dijela 5, 7 i 5. Učenici obožavaju viceve i često ih pričaju tijekom odmora pa su snimili nekoliko viceva na kajkavskom narječju.